سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: در مساجد کانون‌های فرهنگی و هنری دایر شده که مردمی محور هستند.
کد خبر: ۶۶۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 20 October 2018
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب ما از مساجد شروع شده و در مساجد ادامه پیدا می‌کند، گفت: هدف اساسی انقلاب، اسلام، اهل بیت (ع) و قرآن بوده که تبلور همگی این موارد در مسجد موجود است.

به گزارش ایسنا،حمیدرضا حاجی‌بابایی در مراسم اختتامیه طرح غنی سازی اوقات فراغت استان همدان، ادامه داد: در طول ۴۰ سال گذشته تمام موفقیت‌های کشور در مسیر مسجد بوده و دشمن تمام حملات خود را معطوف به سمت مسجد کرده است.

حاجی بابایی تصریح کرد: تمام بحث‌هایی که آمریکا در زمینه مسائل هسته‌ای ایران و یا لایحه FATF مطرح می‌کند، به علت ترس از حضور مردم در مساجد است و علت ورود ما به چالش‌های جهانی نیز به خاطر مردم است.

وی با اشاره به اینکه تمرکز دشمن به مسجد است، یادآور شد: دشمنان نظام و اسلام، مساجد و محل تجمع عبادتی مردم را هدف خود قرار داده اند.

نماینده مردم همدان در خانه ملت با بیان اینکه مردم از محوریت مسائل فرهنگی توسط مسجد خشنود هستند، عنوان کرد: مساجد برای جذب جوانان به طرح‌های نو و جدید نیاز دارد و باید محوریت مدارس و مسجد را به هم نزدیک کرد چرا که این موضوع سبب رشد انقلابی گری مساجد و تجمعات مردمی خوهد شد.

حاجی بابایی درباره مدیریت مساجد تشریح کرد: مدیریت مساجد وظیفه بزرگان و ریش سفیدان بوده و باعث ایجاد شادابی و نشاط وظیفه جوانان است. مدیریت مساجد باید به سمت مدیرت نیروزا پیش رود تا جوانان متدین و اسلامی را برای کشور تربیت کند.

وی اظهار کرد: مسجد باید محل تجمع و هجوم مردم باشد به طوریکه مردم مشکلات خود را در مساجد حل کرده، مدیریت خانواده، تلاقی اندیشه، نظرات و حرکات راهبردی در این مکان صورت گیرد.

حاجی‌بابایی در راستای قدردانی از خدمت‌گزاران مساجد ادامه داد: از نظر من افرادی که در مساجد هستند، از خالص‌ترین، صادق‌ترین، باایمان‌ترین و بهترین بندگان خدا هستند که با تمام وجود به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

وی در پایان گفت: با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته در حوزه مساجد، هنوز با اهداف گفته شده فاصله زیادی داریم و امید است که تمام این برنامه‌ها به زودی محقق شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز گفت: تمام رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس بدون ملاقات امام (ره) از مساجد به ایشان علاقمند شدند.

علیرضا درویش‌نژاد بیان کرد: ما باید به مفهوم با ارزش و اصیل مسجد، نگاهی بلند داشته باشیم، مسجد از ابتدا تا کنون فقط محل اقامه نماز نبوده و نیست بلکه مکان اتصال تمام خوبی‌ها با تمام افراد دنیا است.

وی ادامه داد: درب مساجد باید همیشه باز باشد و سبب ایجاد فضایی برای گسترش اندیشه ناب اسلامی در بین افراد به ویژه جوانان شود.

وی با اشاره به واقعه عاشورا، اظهار کرد: با گذشت ۱۴۰۰ سال از واقعه عاشورا، هنوز عشق و شور اربعین و عاشورا در مردم وجود دارد، زیرا مساجد این واقعه را تثبیت کرده اند.

درویش نژاد با تاکید به اینکه رشد فرهنگی باید از مساجد شروع شود، اعلام کرد: مسجد جریانی بی‌انت‌ها است، اگر انتها داشت پیامبر را الگو نمی‌دانستیم و مبانی دینی پاسخگو سئوالاتمان نبود.

وی افزود: فضای مسجد باید زیبا باشد چرا که مفهوم دین زیبایی بوده و این می‌تواند عامل جذب افراد به دین و مساجد باشد.

درویش‌نژاد توضیح داد: جذب یک مفهموم عقلانی و دینی است و باید در حوزه مسجد به کار گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پایان اضافه کرد: تقویت کانون مساجد یکی از وظایف اصلی اداره ارشاد بوده و تمامی نهاد باید خود را در این امر مسئول بدانند.

حمیدرضا ناهیدی فر بیان کرد: این کانون‌ها بخش‌های فرهنگی مختلفی داشته و وظیفه رشد فرهنگی جوانان به عهده این نهاد است.

وی با تأکید به رشد فرهنگی جوانان و استفاده از ابزار‌های هنری ناب اسلامی، افزود: این کانون‌ها رشته‌های هنری قابل اجرا در مساجد مانند نقاشی، گروه سرود، خوشنویسی و ... را به صورت محله‌ای برای جوانان و نوجوانان برنامه ریزی و برگزار می‌کنند.

ناهیدی فر درباره طرح غنی سازی اوقات فراغت توضیح داد: این طرح در تابستان برنامه ریزی و اجرا شد و در اختتامیه آن شاهد آثار و صنایع دستی افرادی که در این طرح شرکت کردند، هستیم.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان در پایان اظهار کرد: مساجد باید به کانون‌های فعال جامعه تبدیل شده و محل تجمع و گردهمایی مردم باشند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار